Öğrenme Stilleri
Öğrenme
stilleri, her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken
ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır.
1.Görsel
Öğrenme:
·
Genellikle
düzenli ve titizdir. Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olurlar.
·
Araç
gereçlerin yeri bellidir ve bunların yeri değiştirilmez.
·
Çantaları,
dolapları her zaman düzenlidir.
·
Dağınık
ortamlarda çalışamazlar.
·
Yazmayı
sevmeseler de defterlerini temiz ve itinalı kullanırlar.
·
Diğer
öğrencilere göre örnek gösterilirler.
·
Düz
anlatım dediğimiz öğretim yönteminden yeterince yararlanamazlar.
·
Dersi
anlamaları için görsel malzemeler kullanılmalıdır. (Harita, poster , şema, grafik
gibi..) Öğrendiklerini gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar.
GÖRSEL
ÖĞRENCİ
·
Okulda
tertipli ve düzenlidir.
·
Kullanılmış
ve yıpratılmış kitapları hiç sevmezler.
·
Çok
hareketli olmadıklarından sınıfta fazla sorun çıkarmazlar.
·
Öğretmeni
gözleriyle takip ederler.
·
Öğretmenin
kıyafetinin düzenli olması onlar için önemlidir.
·
Okul
kıyafetleri düzenlidir, yakası bir tarafa, kravatı bir tarafa kaymaz.
·
Ödevlerini
itina ile yaparlar.
·
Sözlü
talimatları takip etmekte zorlanırlar.
·
Talimatların
sistemli ve basamaklı olması onları rahatlatır.
·
Kurallara
uymak ve disiplinli olmak en büyük özellikleridir.
·
Karmaşık
ve ne olacağı belli olmayan işlerde huzursuz olurlar.
·
Uzak
geleceğe ait planlar yaparlar. Plansızlık onlar için huzursuzluk demektir.
·
Gördükleri
şeyleri görüntü olarak belleğe aktarırlar ve görüntülü olarak hatırlarlar.
·
Okudukları
metindeki yazım, noktalama ve diğer dilbilgisi kurallarına duyarlıdırlar ve
hataları çabuk fark ederler.
·
En
hızlı ve başarılı okuyan gruptur. Fakat işitsel özellikler taşımazlarsa, ahenkli
ve güzel okuma konusunda başarılı olamazlar.
2.İşitsel
Öğrenme:
·
İşitsel
çocukları tespit edebilmek için çocukluk aşamasına gelmesi beklenmelidir.
·
Diğer
gruplardakine göre daha konuşkandır.
·
Oyunlarını
kendi başlarına bile oynuyor olsalar sanki yanlarında birileri varmış gibi
·
konuşarak
oynarlar.
·
Yaşlarına
göre daha kapsamlı cümleler kurarlar, kelime dağarcıkları geniştir.
·
Konuşmalarında
bir ahenk ve melodi vardır.
İŞİTSEL
ÖĞRENCİ
·
Derste
kendi kendilerine de olsa konuşurlar ve bu sebeple öğretmen tarafından uyarılırlar.
·
Sessiz
okumakta zorluk çekerler, kulaklarının duymadıklarını anlamakta zorlanırlar.
·
Konuşmaları,
jest ve mimikleri taklit edebilirler.
·
Sınıf
içerisinde sesten çok rahatsız olur. Konsantre olabilmeleri için hiçbir sesin
·
olmamasını
isterler.
·
İşitseller
düşünürken de düşündüklerini sesli hale getirirler.
·
En
iyi işiterek öğrenirler.
·
Yabancı
dil öğrenmeye yatkındırlar.
·
Konuşma
ve dinleme becerileri çok iyidir. Okuma ve yazma becerilerinde zorlanırlar.
·
Bulundukları
yörenin şivesini ve öğretmenin telaffuzunu hemen kaparlar.
·
Konuşarak
öğrenirler.
·
Şarkıları
baştan sona sadece dinleyerek öğrenebilir.
3.Kinestetik
Öğrenme:
·
Bebekliklerinde
bile sürekli hareket isterler.
·
Dokunulmaktan
nefret ederler lakin dokunmayı severler.
·
Düşme,
itme, çekme, çarpışma son derece doğal davranışlarıdır.
·
Evin
dışında oynuyorlarsa taşlar, topraklar, kayalar, ağaçlar ile sarmaş
dolaştırlar.
·
Temiz
kıyafetlerle evden çıkarlar, döndüklerin de gömlekleri sökülmüş pantolon ve
etekleri yırtılmış, düğmeleri kopmuş, dizleri sıyrılmış, üstleri toz toprak
içinde geri dönerler.
·
Görsel
kişiler bu tür insanlara tahammül edemezler.
·
Görseller
görüntü belleği, işitseller ses belleği, kinestetikler kas belleği kullanırlar.
·
Eşyalarının
karışık olmasından hiç rahatsız olmazlar.
·
Tertipli
olmak için çaba göstermezler.
KİNESTETİK
ÖĞRENCİ
·
Okul
hayatında zorlanırlar.
·
Oturdukları
yerde uzun süre oturamazlar.
·
Görsel
öğretmen kinestetik öğrenciyle daha çok sorun yaşar. Öğrenciyi yaramazlıkla
suçlar.
·
Parmak
kaldırmak, öğretmenin kendisini görmesini beklemek zaman kaybıdır. O derhal
harekete geçer. Öğretmenin ”Tahtayı kim silecek?” demesi fırlaması için
yeterlidir.
·
Kinestetik
öğrenci görsel ve işitsel mesajları algılamakta zorlanır. Ancak yaparak
·
algılarlar.
·
Mesajın
anlaşılması için bedensel temas kurmalısınız.(Omuzuna el koyma gibi..)
·
Onların
da size dokunmasına izin verin.
·
Koridorlarda
düşen çocukların üzerine atlayanlar kinestetiklerdir.
·
Kinestetik
öğrenciler kondisyon bisikletinde kitap okuduklarında daha iyi anlarlar.
·
El
şakası yaparlar, konuşurken el ve kollarını bol bol kullanırlar.
·
Dokunsallar
daha çok ellerini kullanarak öğrenirler.
·
Sudan
bahanelerle öğretmenden kalkmak için izin isterler, 5 ya da 10 dakika sonra
başka bir izin için parmaklarını yeniden kaldırırlar. Öğretmen bu öğrencilere
izin vermese de bu öğrenciler yerlerinden kalkacaklardır.
1-3.Sınıflarda
kinestetik özellikler fazladır,4-7.sınıflarda işitsel özellikler,8-12.
Sınıflar da
görsel özellikler güçlenmektedir.
Kaynaklar:
https://www.msxlabs.org/forum/egitim-bilimleri/206502-ogrenme-stilleri.html
http://www.duslersokagi.com/kampus/t18373-ogrenme-stilleri---gorsel-isitsel-kinestetik.html
http://www.turkhackteam.org/ogretmenler-ve-adaylar/1000176-ogrenme-stilleri-ogrenme-stilleri-nelerdir.html#
0 yorum: