Öğrenme Stilleri

09:52 Unknown 0 Comments


Öğrenme stilleri, her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendine özgü yollar kullanmasıdır.
1.Görsel Öğrenme:
·         Genellikle düzenli ve titizdir. Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olurlar.
·         Araç gereçlerin yeri bellidir ve bunların yeri değiştirilmez.
·         Çantaları, dolapları her zaman düzenlidir.
·         Dağınık ortamlarda çalışamazlar.
·         Yazmayı sevmeseler de defterlerini temiz ve itinalı kullanırlar.
·         Diğer öğrencilere göre örnek gösterilirler.
·         Düz anlatım dediğimiz öğretim yönteminden yeterince yararlanamazlar.
·         Dersi anlamaları için görsel malzemeler kullanılmalıdır. (Harita, poster , şema, grafik gibi..) Öğrendiklerini gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar.
GÖRSEL ÖĞRENCİ
·         Okulda tertipli ve düzenlidir.
·         Kullanılmış ve yıpratılmış kitapları hiç sevmezler.
·         Çok hareketli olmadıklarından sınıfta fazla sorun çıkarmazlar.
·         Öğretmeni gözleriyle takip ederler.
·         Öğretmenin kıyafetinin düzenli olması onlar için önemlidir.
·         Okul kıyafetleri düzenlidir, yakası bir tarafa, kravatı bir tarafa kaymaz.
·         Ödevlerini itina ile yaparlar.
·         Sözlü talimatları takip etmekte zorlanırlar.
·         Talimatların sistemli ve basamaklı olması onları rahatlatır.
·         Kurallara uymak ve disiplinli olmak en büyük özellikleridir.
·         Karmaşık ve ne olacağı belli olmayan işlerde huzursuz olurlar.
·         Uzak geleceğe ait planlar yaparlar. Plansızlık onlar için huzursuzluk demektir.
·         Gördükleri şeyleri görüntü olarak belleğe aktarırlar ve görüntülü olarak hatırlarlar.
·         Okudukları metindeki yazım, noktalama ve diğer dilbilgisi kurallarına duyarlıdırlar ve hataları çabuk fark ederler.
·         En hızlı ve başarılı okuyan gruptur. Fakat işitsel özellikler taşımazlarsa, ahenkli ve güzel okuma konusunda başarılı olamazlar.
2.İşitsel Öğrenme:
·         İşitsel çocukları tespit edebilmek için çocukluk aşamasına gelmesi beklenmelidir.
·         Diğer gruplardakine göre daha konuşkandır.
·         Oyunlarını kendi başlarına bile oynuyor olsalar sanki yanlarında birileri varmış gibi
·         konuşarak oynarlar.
·         Yaşlarına göre daha kapsamlı cümleler kurarlar, kelime dağarcıkları geniştir.
·         Konuşmalarında bir ahenk ve melodi vardır.


İŞİTSEL ÖĞRENCİ
·         Derste kendi kendilerine de olsa konuşurlar ve bu sebeple öğretmen tarafından uyarılırlar.
·         Sessiz okumakta zorluk çekerler, kulaklarının duymadıklarını anlamakta zorlanırlar.
·         Konuşmaları, jest ve mimikleri taklit edebilirler.
·         Sınıf içerisinde sesten çok rahatsız olur. Konsantre olabilmeleri için hiçbir sesin
·         olmamasını isterler.
·         İşitseller düşünürken de düşündüklerini sesli hale getirirler.
·         En iyi işiterek öğrenirler.
·         Yabancı dil öğrenmeye yatkındırlar.
·         Konuşma ve dinleme becerileri çok iyidir. Okuma ve yazma becerilerinde zorlanırlar.
·         Bulundukları yörenin şivesini ve öğretmenin telaffuzunu hemen kaparlar.
·         Konuşarak öğrenirler.
·         Şarkıları baştan sona sadece dinleyerek öğrenebilir.
3.Kinestetik Öğrenme:
·         Bebekliklerinde bile sürekli hareket isterler.
·         Dokunulmaktan nefret ederler lakin dokunmayı severler.
·         Düşme, itme, çekme, çarpışma son derece doğal davranışlarıdır.
·         Evin dışında oynuyorlarsa taşlar, topraklar, kayalar, ağaçlar ile sarmaş dolaştırlar.
·         Temiz kıyafetlerle evden çıkarlar, döndüklerin de gömlekleri sökülmüş pantolon ve etekleri yırtılmış, düğmeleri kopmuş, dizleri sıyrılmış, üstleri toz toprak içinde geri dönerler.
·         Görsel kişiler bu tür insanlara tahammül edemezler.
·         Görseller görüntü belleği, işitseller ses belleği, kinestetikler kas belleği kullanırlar.
·         Eşyalarının karışık olmasından hiç rahatsız olmazlar.
·         Tertipli olmak için çaba göstermezler.

KİNESTETİK ÖĞRENCİ
·         Okul hayatında zorlanırlar.
·         Oturdukları yerde uzun süre oturamazlar.
·         Görsel öğretmen kinestetik öğrenciyle daha çok sorun yaşar. Öğrenciyi yaramazlıkla suçlar.
·         Parmak kaldırmak, öğretmenin kendisini görmesini beklemek zaman kaybıdır. O derhal harekete geçer. Öğretmenin ”Tahtayı kim silecek?” demesi fırlaması için yeterlidir.
·         Kinestetik öğrenci görsel ve işitsel mesajları algılamakta zorlanır. Ancak yaparak
·         algılarlar.
·         Mesajın anlaşılması için bedensel temas kurmalısınız.(Omuzuna el koyma gibi..)
·         Onların da size dokunmasına izin verin.
·         Koridorlarda düşen çocukların üzerine atlayanlar kinestetiklerdir.
·         Kinestetik öğrenciler kondisyon bisikletinde kitap okuduklarında daha iyi anlarlar.
·         El şakası yaparlar, konuşurken el ve kollarını bol bol kullanırlar.
·         Dokunsallar daha çok ellerini kullanarak öğrenirler.
·         Sudan bahanelerle öğretmenden kalkmak için izin isterler, 5 ya da 10 dakika sonra başka bir izin için parmaklarını yeniden kaldırırlar. Öğretmen bu öğrencilere izin vermese de bu öğrenciler yerlerinden kalkacaklardır.

1-3.Sınıflarda kinestetik özellikler fazladır,4-7.sınıflarda işitsel özellikler,8-12.
Sınıflar da görsel özellikler güçlenmektedir.


Kaynaklar:
https://www.msxlabs.org/forum/egitim-bilimleri/206502-ogrenme-stilleri.html
http://www.duslersokagi.com/kampus/t18373-ogrenme-stilleri---gorsel-isitsel-kinestetik.html

http://www.turkhackteam.org/ogretmenler-ve-adaylar/1000176-ogrenme-stilleri-ogrenme-stilleri-nelerdir.html#

0 yorum: